CRM ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular

CRM Nedir?

CRM hakkında sıkça sorulan sorular... CRM Nedir?

CRM nedir, ne anlama gelir?

  • CRM ifadesi Customer Reletaionship Management yani müşteri ilişkileri yönetiminin kısaltılmış halidir. Satışları artırmak amacıyla müşteri verilerinin yönetilmesi ve müşteriyle etkileşimin geliştirilmesi sürecini tarif etmektedir.

CRM sistemi nedir?

  • CRM sistemi, telefon numarası ve e-posta adresi gibi iletişim bilgileri dahil tüm müşteri bilgilerini saklayan bir veritabanıdır. CRM sisteminin kendine has özellikleri, kullandığınız platforma göre değişiklik gösterir. Daha fazla bilgi almak için CRM özelliklerine bakın.

CRM araçları nelerdir?

  • Müşteri ilişkileri yönetimi araçları, şirketlerin müşteri verilerini yönetmesine yardım eden platformlardır. “CRM araçları”, müşteri ilişkilerinizi yönetmenize ve ana CRM sisteminize entegre etmenize yardım eden vTiger, SugarCRM, ERPNext, Odoo ve diğer platformlar gibi CRM sistemleridir. Örneğin, Intercom gibi sohbet robotu platformları, müşteri desteği sunmanıza ve müşteri etkileşimini artırmanıza destek olabilir.

CRM ne yapar?

  • CRM müşteri verilerini yönetir, müşteri ile iletişim görevlerini (ör. e-posta ile pazarlama veya müşteriyle telefon görüşmesi yapma hatırlatması) otomatikleştirir, müşteri adayı oluşturulmasına destek sunar, müşteri adayının geliştirilmesini destekler ve iyileştirme yapmanıza olanak verecek bilgiler sunar.

CRM yazılımı departmanlarda nasıl kullanılır?

    Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımı satış ekipleri arasında popüler olmakla birlikte, müşteriyle iletişim halindeki tüm ekipler CRM araçlarından faydalanabilir.

    Örneğin, müşteriyle iletişim halindeki ekipler CRM yazılımını kullanarak müşteri etkileşimlerini takip edip yönetebilir, diğer departmanlar ile işbirliği yapabilir, yardım masası sorun veya şikayetlerini çözebilir ve genel müşteri deneyimini geliştirebilir.

    CRM destek yazılımı, ayrıca satış ekibinizin müşteri adaylarını, potansiyel müşterilerle yapılacak anlaşmaları yönetmesine ve gelecekteki satışları tahmin etmesine yardım edebilir.

CRM'in üç farklı türü nelerdir?

    Üç ana CRM çözüm çeşidi vardır. Bunlar operasyonel, analitik ve iş birliğine dayalı türlerdir.

    Operasyonel CRM platformu, iş süreçlerini kolaylaştırmaya odaklanarak müşteri deneyimini geliştirir.

    Analitik CRM platformunda ise farklı özellikler bulunur ve değerli bilgiler elde etmenizi sağlayacak müşteri verileri üzerinde çalışmanıza yardım eder.

    İş birliğine dayalı CRM ise ekiplerin koordinasyon halinde çalışmasına yardım eder ve farklı lokasyonlarda dağılmış ekiplerde bile birlikte çalışmayı kolaylaştırır.

    Hangi CRM türünün sizin için doğru olduğundan emin değilseniz vTiger, SugarCRM, ERPNext, Odoo gibi bilgisayar, mobil, tablet ve Apple veya Android cihazlarında kullanılabilen çok yönlü bir platform kullanın. CRM'imiz sayesinde, süreçlerinizi kolaylaştırabilir, müşteri verilerini analiz edebilir ve şirket bünyesinde iş birliğini geliştirebilirsiniz. 

İş hayatında CRM ne işe yarar?

  • İş hayatında, CRM kuruluşların müşteri ilişkileri kurmasına ve iş süreçlerini kolaylaştırmasına yardım eder. Sonuçta, satışları artırabilir, müşteri hizmetlerini geliştirebilir ve kârlılığı artırabilir

Satışta CRM ne işe yarar?

  • Satışta CRM, satın alma süreci yoluyla müşteri adayı ve müşteri ile temas noktalarını ve bunlarla etkileşimi yönetir. Potansiyel müşterilerle iletişimi takip eder, müşteriye ulaşarak satış ve pazarlama ekiplerini destekler, müşteri adaylarını takip etmek için otomatik hatırlatmalar gönderir. Ayrıca, satış verilerini takip eder ve daha iyi sonuçlar almanıza yardım etmek amacıyla satış etkinlikleri hakkında bilgi verir

CRM stratejisi nedir?

    CRM stratejileri, mevcut ve potansiyel müşterilerle ilişkileri geliştirmeyi sağlayan şirket genelini kapsayan planlardır.

    Şirketler, CRM stratejisi oluşturmak için bir CRM platformu kullanır. Müşteri verilerinin gözden geçirilmesi, müşteri davranışının analiz edilmesi ve en kritik bilgilerin tespit edilmesi gibi en iyi CRM pratiklerini uygular. Bu strateji, şirketin gelir artırmasına, kârı yükseltmesine, maliyetleri azaltmasına ve daha fazla müşteri değeri sunmasına yardım eder

CRM için gelecek nasıl görünüyor?

  • Teknolojideki (özellikle yapay zekadaki) sürekli gelişme sayesinde, CRM'ler müşterinin öncelikli olduğu şirketlerde değer sunmaya devam edecektir. CRM özellikleri ve entegrasyonları gelişecek ve ekiplerin müşteri yönetim süreçlerini otomasyon ve yapay zeka destekli teknoloji ile güçlendirilmesine olanak verecektir
CRM ile ilgili Sıkça Sorulan Sorular
Mehmet Demirel 24 Temmuz 2024
Bu gönderiyi paylaş
Etiketler
Arşivle
Giriş to leave a comment
Nuxeo Platformu Nedir? Ne işe yarar?
Nuxeo Nedir