Satınalma Siparişi (satın alma emri)
Bir Satınalma Siparişi, Tedarikçinizle verilen koşullar altında bir ürün seti satın alacağınıza söz verdiğiniz bağlayıcı bir sözleşmedir.
Bir Satış Siparişine benzer, ancak harici bir tarafa göndermek yerine, dahili kayıtlar için saklarsınız.
Ana Sayfa> Satın Alma> Satın Alma> Satınalma Siparişi
1. Satınalma Siparişi Nasıl Oluşturulur
Malzeme Talebi veya Tedarikçi Teklifinden otomatik olarak bir Satınalma Siparişi yaratılabilir.
- Yeni üzerine tıklayın.
- Tarihe göre istenen Tedarikçiyi seçiniz.
- Maddeler tablosunda maddeyi kodla seçin, her bir öğe için istediğiniz tarihe göre değiştirebilirsiniz.
- Miktarı ayarlayın, öğe ana öğesinde ayarlanırsa fiyat otomatik olarak alınır.
- Vergileri ayarla.
- Kaydet ve gönder.
İsteğe bağlı olarak, öğelerin teslim edileceği hedef Depoyu ayarlayabilirsiniz. Hammadde Tedarik seçeneği, bir madde yapmak için hammadde temin ettiğiniz yerde taşeronluk yapmak için kullanışlıdır.
2. Özellikler
2.1 Adres ve İletişim
- Tedarikçi Adresini Seçin : Tedarikçinin fatura adresi.
- Gönderi Adresini Seçin : Tedarikçinin, ürünü göndereceği nakliye deposunu seçin.
- Tedarikçi ana adresine kaydedilmişse, Adres, Teslimat Adresi, İletişim, İletişim E-postası alınacaktır.
Hindistan için:
- Tedarikçi ve Şirket GSTIN : Tedarikçinizin ve şirketinizin GST Kimlik Numarası.
- Arz Yeri : GST için Arz Yeri gerekir. Devletin adı ve numarasından oluşur.
2.2 Para Birimi ve Fiyat Listesi
Satınalma siparişinin saklanacağı para birimini ayarlayabilirsiniz. Bir Fiyat Listesi belirlerseniz, o zaman ürün listesinden ürün fiyatları alınır. Fiyatlandırmayı Yoksay seçeneğine tıklamak, Hesaplar> Fiyatlandırma Kuralı'nda belirtilen Fiyatlandırma Kurallarını dikkate almayacaktır.
Fiyat Listeleri hakkında bilgi edinmek için buraya tıklayın .
İşlemleri birden fazla para biriminde yönetmeyi öğrenmek için burayı tıklayın .
2.3 Öğeler tablosu
Miktar ve Ücret : Öğe kodunu seçtiğinizde, isim, açıklama ve UOM getirilecektir. 'UOM Dönüşüm Faktörü' varsayılan olarak 1'e ayarlanmıştır, satıcıdan alınan UOM'a bağlı olarak, bir sonraki bölümde daha fazla değiştirebilirsiniz.
Standart Alış oranı ayarlanmışsa 'Fiyat Listesi Oranı' alınacaktır. 'Son Satın Alma Oranı', son Satınalma Siparişinizdeki öğenin oranını gösterir. Öğe yöneticisinde ayarlanmışsa, ücret alınır. Maddeye belirli bir vergi oranı uygulamak için bir Öğe Vergisi Şablonu ekleyebilirsiniz.
Öğe ana biriminde ayarlanmışsa manuel olarak girilirse, öğe ağırlıkları getirilir.
Depo : Satınalma Siparişinde 'Hedef Depo Ayarla' ayarlanmış ise, eşyaların teslim edileceği depo otomatik olarak doldurulacaktır. Battaniye Sırasıyla, daha fazla tıklamakiçin bir Battaniye Sırası bağlanabilir . İlerlemeyi izlemek için bir 'Proje' bağlanabilir. Bir 'BOM' veya Malzeme Listesi de ilerlemeyi izlemek için bağlanabilir.
'Stok UOM’a göre Adet', mevcut stok, Ürün ana verilerinde belirlenen UOM’a göre gösterilecektir. Maddeler faturalandırıldığında 'Alınan Miktar' güncellenecektir.
Muhasebe Detayları : Bu bölüm bir Satınalma Siparişi için otomatik olarak doldurulur. 'Gider Hesabı', PO'nun faturalandırıldığı hesaptır ve Maliyet Merkezi, PO'nun tahsil edildiği CC'dir.
Her bir Ürün için “Zorunlu” bir tarih: Parça teslimatı bekliyorsanız, Tedarikçiniz hangi tarihte ne kadar teslimat yapacağını bilecektir. Bu size aşırı arzın önlenmesine yardımcı olacaktır. Ayrıca, Tedarikçinizin zamanında olmasının ne kadar iyi olduğunu izlemenize yardımcı olacaktır.
2.4 Satınalma UOM ve Stok UOM Dönüşüm
Satınalma Siparişinde UOM'unuzu stok gereksinimlerinize göre değiştirebilirsiniz.
Örneğin, hammademenizi UOM - kutuları ile büyük miktarlarda satın aldıysanız ve bunları UOM - Nos; Satın Alma Siparişinizi yaparken bunu yapabilirsiniz.
UOM'u Item master'inde Nos olarak saklayın. Öğe ana verilerindeki UOM'nin hisse senedi UOM'si olduğuna dikkat edin.
Satınalma Siparişinde UOM'u Kutu olarak belirtin. (Materyal Kutulara ulaştığından beri)
Depo ve Referans bölümünde, UOM, Nos (Çekme formundan) olarak alınacaktır:
UOM dönüşüm faktörü bahsedin. Örneğin, (1); Bir kutuda 1 kilo varsa.
Stok miktarının buna göre güncelleneceğine dikkat edin.
2.5 Vergiler ve Harçlar
Tedarikçiniz size ek vergiler veya bir nakliye ücreti veya sigorta ücreti gibi bir ücret talep edecekse, buraya ekleyebilirsiniz. Maliyetlerinizi doğru bir şekilde izlemenize yardımcı olacaktır. Ayrıca, bu ücretlerden bazıları ürünün değerine katkıda bulunursa, bunları Vergiler tablosunda belirtmeniz gerekir.
Tedarikçinin siparişinizi nasıl gönderdiğini, daha fazla bilgi için burayı tıkladığınızda bir Nakliye Kuralı atanabilir .
Vergileriniz için 'Vergiler ve Ücretler' altından birini seçerek şablonlar da kullanabilirsiniz. Vergi Dağılımı, Satın Alma Vergileri ve Ücretleri tablosunun altında gösterilecektir.
Örneğin, X değerinde Eşyalar satın alır ve bunları 1.3X'e satarsınız. Böylece, Müşteriniz Tedarikçinize ödediğiniz verginin 1,3 katı kadarını öder. Tedarikçinize X için vergi ödediğiniz için, hükümetinize borcunuz sadece 0.3X'teki vergidir.
Her vergi müdürü aynı zamanda bir Hesap olduğundan, bu ERPNext'te takip etmek kolaydır. İdeal olarak, ödediğiniz ve topladığınız her bir KDV türü için “Hesap VAT-X” (varlık) ve “Satış KDV-X” (borç) veya bunun için bir şey için iki Hesap oluşturmanız gerekir.
Vergilerin ayarlanması hakkında daha fazla bilgi için Satın Alma Vergileri ve Masrafları Şablonu'na bakın .
2.6 Ek İndirim
Öğe başına kayıt indirimi dışında, bu bölümdeki satın alma siparişinin tamamına indirim ekleyebilirsiniz. Bu indirim, Genel Toplam, yani vergi sonrası / masraflar veya Net toplam, yani vergi öncesi / masraflardan kaynaklanabilir. Ek indirim, yüzde veya tutar olarak uygulanabilir.
Daha fazla bilgi için İndirim Uygulamasını okuyun .
2.7 Ödeme Koşulları
Bazen ödeme aynı anda yapılmaz. Anlaşmaya bağlı olarak, ödemenin yarısı sevkıyattan önce ve diğer yarısı mal / hizmetleri aldıktan sonra yapılabilir. Bir Ödeme Koşulları şablonu ekleyebilir veya şartları bu bölümde el ile ekleyebilirsiniz.
Ödeme Koşulları hakkında daha fazla bilgi için, buraya tıklayın .
2.8 Şartlar ve Koşullar
Şartlar ve Koşullar hakkında bilmek için buraya tıklayın
2.9 Yazdırma Ayarları
mektup başlığı
Teklifinizi / satınalma siparişi talebinizi şirketinizin antetli kağıdına yazdırabilirsiniz. Buradadaha fazla bilgi edinin .
'Aynı öğeleri grupla', öğeler tablosuna birden çok kez eklenen aynı öğeleri gruplandırır. Bu, yazdırdığınızda görülebilir.
Başlıkları Yazdır
Belgelerinizin başlıkları değiştirilebilir. Burada daha fazla bilgi edinin .
Satıcının Ek İndirim, Ödeme Koşulları, Hüküm ve Koşulları Satınalma Siparişinize kaydedilebilir.
2.10 Daha Fazla Bilgi
Bu bölüm, Satınalma Siparişinin durumunu, alınan öğelerin yüzdesini ve faturalanan öğelerin yüzdesini gösterir. Bu bir Şirket İçi Sipariş ise, Müşteri Siparişi buradan bağlanabilir.
2.11 Gönderdikten Sonra
Satınalma Siparişinizi “Gönderdiğinizde”, Satış Siparişinden eylemleri tetikleyebilirsiniz:
Öğeleri Güncelle düğmesine tıklayarak Satınalma Siparişindeki öğeleri güncelleyebilirsiniz. Diğer ayrıntıları güncellemeniz gerekirse, Satınalma Siparişini iptal etmeniz, değiştirmeniz, sonra kaydetmeniz ve göndermeniz gerekir.
Durum: Gönderildikten sonra, bir Satın Alma Siparişi alabilir veya Kapatabilirsiniz.
Yarat: Gönderilmiş bir Satınalma Siparişinden aşağıdakileri oluşturabilirsiniz:
- Satınalma Fişi - Eşyaları aldığınızı gösteren bir makbuz.
- Satınalma faturası - Satınalma siparişi için fatura / fatura.
- Ödeme Girişi - Bir ödeme girişi, bir satınalma siparişine karşı ödemenin yapıldığını gösterir.
- Dergi Girişi - Genel Deftere bir Dergi Girişi kaydedilir.
- Otomatik Tekrar - Emri belirli aralıklarla tekrarlayın.
ERPNext ile Satınalma Sipariş Yönetimi