Görev, bağımsız bir iş veya Projeye, bir bireye atanan belirli bir işlem için yapılabilir işi tanımlayan bir birimdir.
Görevlere erişmek için şu adrese gidin:
Ana Sayfa > Projeler > Projeler > Görev
1. Görev Oluşturma
- Görev Listesine gidin ve Yeni'ye tıklayın.
- Uygulanabilir olanı tanımlayan görevin konusunu ekleyin.
Kayıt etmek.
Alternatif olarak, bir görev bir Projeden aşağıdaki şekilde de oluşturulabilir:
- Yeni bir görev oluşturmak istediğiniz Projeye gidin.
- Gösterge Tablosu'ndaki Proje bölümünün altındaki Görev'e gidin. Buradaki artı simgesi '+' sizi görev oluşturma sayfasına yönlendirir.
- Uygulanabilir olanı tanımlayan görevin konusunu ekleyin.
Kaydet.
1.1 Proje Oluştururken Ek Seçenekler
Yeni bir görevi düzenlerken aşağıdaki ek ayrıntılar eklenebilir:
- Durum : Projenin durumunu ekleyebilir veya gerektiğinde aynısını değiştirebilirsiniz; örneğin, 'Aç' ile 'Çalışıyor', 'Gecikmiş', 'İncelenmeyi Bekliyor', 'Tamamlandı' veya 'İptal Edildi'
- Proje : Bir görevin bağımsız olarak eklenmesi durumunda, görevi belirli bir Projeye bağlamayı seçebilirsiniz. Görev bir Projeden oluşturulursa, Proje ayrıntıları otomatik olarak içe aktarılır.
- Öncelik : Görevin önceliğini (örneğin, Düşük, Orta, Yüksek veya Acil) tanımlamayı seçebilirsiniz.
- Sorun : Görev, bir Sorundan kaynaklanan bir eyleme dönüştürülebilirse, bu sorun burada Görev ile etiketlenebilir.
- Ağırlık : Belirli bir görev, bir projeden biraz ağırlık taşıyorsa veya başka bir şekilde, ağırlık burada belirtilebilir. Bu ağırlık, Görev Ağırlığı Yüzdesi Göre Görev Tamamlama Yöntemi ile hesaplanır.
- Tür : Göreviniz, örneğin Kullanıcı Eğitimi veya Kullanıcı Demosu gibi belirli bir Görev Türü altında tanımlanabilirse, Görev Türünü buraya girebilirsiniz. Görevleri Görev Türlerine göre filtrelemek için kullanılabilir.
- Renk : Her görev farklı bir renkle tanınabilir. Bu, Gantt Şemaları oluştururken görevin tanımlanmasına yardımcı olur.
- Grup : Bu kutu, görevin bir üst görev olduğunu ve birden çok alt göreve ayrılabileceğini belirtmek için işaretlenebilir.
Üst Görev : Belirli bir görev bir grup görevinin parçasıysa, üst görev bu alandan göreve bağlanabilir.
2. Özellikler
2.1. Zaman Çizelgesi ve Ayrıntılar
- Beklenen Başlangıç Tarihi : Görevin başlamasını beklediğiniz tarihi girebilirsiniz.
- Beklenen Bitiş Tarihi : Bu Görevin bitmesini beklediğiniz tarihi girebilirsiniz.
- Beklenen Süre : Bu göreve harcanmasını beklediğiniz saat sayısını girebilirsiniz.
- İlerleme durumu : Bir görevin İlerleme Yüzdesi değerini girebilirsiniz.
- Kilometre Taşı mı : Bu kutu, belirli bir görevin bir Projede Kilometre Taşı olduğu durumlarda işaretlenebilir.
Açıklama : Görevin açıklamasını buraya ekleyebilirsiniz.
2.2. Bağımlılıklar ve Gerçek Zaman
Bağımlı Görevler : Bağımlı görevler, belirli bir görevin başka bir göreve bağlı olduğunu gösterir ve birincisi ikincisinin tamamlanmasından önce tamamlanamaz.
Görev Bağımlılıkları Gantt Grafiklerinde aşağıdaki şekilde görüntülenebilir.
Fiili Başlangıç Tarihi : Görevin başlatıldığı fiili tarih ve saat, Zaman Çizelgeleri'ne göre kaydedilir .
Fiili Bitiş Tarihi : Görevin tamamlandığı fiili tarih ve saat, Zaman Çizelgeleri aracılığıyla buraya kaydedilir.
2.3. Maliyetleme
- Toplam Maliyet Tutarı : Toplam Maliyet Tutarı, bu görev üzerinde çalışırken kullanıcı tarafından gönderilen Zaman Çizelgeleri aracılığıyla burada yakalanır.
- Toplam Fatura Tutarı : Müşterinin bu görevle faturalandırılacağı Toplam Tutar , Zaman Çizelgeleri'nden buraya kaydedilir.
- Toplam Gider Talebi : Bir Çalışanın bu Görevin tamamlanması için talep ettiği Toplam Gider Tutarı buraya kaydedilir ve yansıtılır.
2.4. Daha fazla bilgi
- Departman : Görev için Sahip Departmanına girebilirsiniz. Projenin Sahibi departmanından bağımsız olarak, her görev farklı bir departman tarafından gerçekleştirilebilir.
Şirket : Bu Görevin yürütüldüğü Şirketi değiştirebilirsiniz. Bu, bir şirketin Kardeş Şirketi, Ana Şirketi veya Bağlı Ortaklığı için Görev gerçekleştirdiği durumlarda kullanılabilir.
ERPNext Proje Görev Takibi