2020'de Müşteri Deneyimini Artırmak için 3 Strateji

3 Kazanç Stratejisi

2020'de Müşteri Deneyimini Artırmak için 3 Strateji


Müşterileri fiziksel mağazalara çekmek, sadece e-ticaret ile rekabet etmekle ilgili değil. Bugün, perakendeciler, fiziksel ve dijital kanallarda sundukları toplam deneyim ile rekabet etmeyi düşünmelidir. Başka bir deyişle, tüketici için savaş, onlara yalnızca bir ürün veya hizmet değil, aynı zamanda tüm bir deneyim vermekle ilgilidir.


2020'de MÜŞTERİ DENEYİMİNİ ARTTIRMAK İÇİN 3 KAZANMA STRATEJİSİ

Perakendeciler mağazaların hala çok kanallı müşteri deneyimine eşsiz bir değer kattığından emin olabilirler. Stratejik hedeflerine ulaşmak için teknolojinin kullanımı, önceki yıllarda olduğundan daha fazla kanıtlanmıştır, bu da perakendecilerin yatırımlarını nereye odaklayacaklarına ve bu yatırımdan ne gibi sonuçlar alabileceklerine karar vermede daha emin olmalarını sağlamalıdır.

Perakendecilerin 2020'de mağazalarındaki yaya trafiğini artırmak istiyorlarsa, çabalarını odaklayabilecekleri üç strateji burada.


Tecrübeye Odaklanın


Tecrübe vurgusu, mağazaların daha etkileşimli hale gelmesi ve müşterilere işlem yapmak için bir alandan daha fazlasını sunması gerektiği anlamına gelir. Perakendeciler ayrıca mağazalar ve pop-up'ları showroom olarak kullanıyor - müşterileri ürünleri kendi yaşamları bağlamında adım atmaya ve görselleştirmeye teşvik eden üç boyutlu bir reklam panosu.

E-Ticarete kıyasla, fiziksel mağazalar, hem mağazada hem de çevrimiçi satışları artırdığı gösterilen mağaza içi katılım ve kişiselleştirme yoluyla izleyicilerini daha etkin bir şekilde kullanma gücüne sahiptir. Müşteri deneyimini geliştirmek isteyen perakendeciler, satış asistanlarının müşteri verilerini ve işlem geçmişini kullanarak müşteri ilişkileri kurmasına yardımcı olan POS teknolojilerine yatırım yapmalı ve satış destekli özellikleri olan ürünleri kişiselleştirmelidir.

Mağaza içi teknoloji, kişiselleştirmenin yanı sıra ürün potansiyelini vurgulamak için yaratıcı bir şekilde kullanılabilir.


Hizmetlere Odaklanın


Birçok perakendeci, müşteri deneyimini geliştirmenin bir yolu olarak ek hizmetler sunmaktadır. Müşteri için, bir kahve satın alma ile bir kafede otururken aldığınız kahvenin tadını çıkarmak için büyük bir kavramsal fark var.

Teknoloji aynı zamanda perakendecilerin bir ürünün montajından veya terzisinden, bir ürünün tamir ve bakımına kadar sundukları hizmetleri iyileştirmelerine de izin verebilir. Pek çok perakendeci, insanlara mağazaya girmeleri ve sonunda para harcaması için daha fazla neden verdiğini fark etti. Bitişik hizmetler, benzer fikirli bir topluluğun örgü dersleri sunan bir iplikhane gibi beceri ve ilgi alanları geliştirebileceği mağaza içi yemek veya atölyeler gibi içerebilir.

Pek çok perakendeci ayrıca çevrimiçi siparişleri yerine getirme, işlem geri dönüşleri ve ödeme işlemlerini hızlandırmanın çok kanallı müşteri deneyimine ait hizmetlerin bir parçası olduğunu düşünüyor.


Rahatlığa Odaklanın


Strateji müşteri deneyimini kolaylık yoluyla geliştirmekse, perakendecilerin hem personel hem de müşteriler için hız, verimlilik ve rahatlığı ön planda tutan teknolojilere bakmaları gerekir.

Tüm müşteriler mağaza asistanlarıyla gerçekten çok fazla etkileşime girmek istemiyor ya da daha bağımsız bir deneyimi tercih ediyorlar. Bununla birlikte, bu daha bağımsız müşteriler mağazada para harcamaya hazırlar. Bu durumda, etkileşimli mağaza içi dokunmatik ekranlar, mağazaların yalnızca yerinde taşıdıkları envanter miktarını azaltmasına izin vermekle kalmaz, aynı zamanda müşterileri ürün arama, satın alma işlemi yapma ve bunun nasıl yerine getirilmesi gerektiğini seçme konusunda da yetkilendirir.

RFID ve NFC teknolojilerine yatırım yapan perakendeciler mobil POS ve mobil uygulamalar gibi dijital teknolojileri uygulayabilir. Bu teknolojiler ayrıca mobil ödemeleri kabul etme veya otomatik ödeme kiosklarını dahil etme gibi daha hızlı ödeme stratejilerini de destekler.

Yerdeki müşterilere yardım etmenin yanı sıra, dijital teknolojiler, stok seviyelerini doğrulama ve müşteriler için çeşitli çok kanallı işlemleri hızlandırmak gibi günlük işlemleri gerçekleştirmeyi kolaylaştırıyor.

2020'de Müşteri Deneyimini Artırmak için 3 Strateji
Mehmet Demirel 13 Aralık 2019
Bu gönderiyi paylaş
Etiketler
Arşivle
Giriş to leave a comment
Başarısız insanların 10 Kötü Alışkanlığı