Sürdürülebilirlik, Perakende Sektöründe Giderek Dijital Dönüşümü Artırıyor!
Yakın zamana kadar, sürdürülebilirlik moda endüstrisinde büyük bir itici güç değildi, ancak son on yılda, müşteriler moda endüstrisinin gezegen üzerindeki etkilerinin daha fazla farkına varmaya başladılar ve sektörde gerçek bir değişim talep ediyorlar.
Daha önce, perakendeciler düşük fiyatlarla daha fazla hacim ve maksimum büyüme sağlamakla ilgileniyorlardı. Fakat bugün bu yaklaşım, etik olmadıklarında işe yaramayacak. Perakendeciler sürdürülebilirlik söz konusu olduğunda konuşmaya devam etmek zorunda kalıyorlar çünkü satın alma giderek daha etik bir karar.
Sürdürülebilirlik trendi kalmak için burada
Çevreye duyarlı tüketiciler ve perakendeciler, gezegen üzerindeki etkilerini gerçekten azaltabilen perakendecilere vermek ve müşterilerin de etkisini azaltmalarına yardımcı olmak için satın alma gücü payını artırıyor. Perakendeciler, çevreye gerçek ve doğrulanabilir bağlılık gösterenlerin güven ve sadakatimizi kazanmaya devam ettiğini fark etti.
Stella McCartney sürdürülebilir moda sektöründe bir işaret olmuştur, ancak yürekleri doğru yerde olursa olsun herkes tişört için 250 dolar kazanamaz. Ama artık sahnede sadece Stella değil. Genellikle maksimum büyümeye giden çevrimiçi perakendeciler bile, müşterilerini müşteri sadakati oluşturmanın bir yolu olarak uyarlıyor ve güven veriyor. Çevresel Denetim Komitesi tarafından 2018 yılında en az sürdürülebilir şirketlerden biri olarak adlandırılan çevrimiçi perakendeci Boohoo, geri dönüşümlü malzemelerden yapılan ilk sürdürülebilir giyim ürününü tanıttı.
Denim sektöründeki rekabet de tüm hızıyla devam ediyor. Levi's, 2025 yılına kadar su kullanımını ve emisyonları önemli ölçüde azaltmayı taahhüt etti. Endüstri denim üreticisi Candiani, maddi atıklarını geri dönüştürüyor ve şirketin CEO'su Alberto Candiani'ye göre, bu yıl Perakende ve Marka Deneyimi Dünya Kongresi'ne göre, su kullanımını yüzde 75 azalttı.
Gap, Inc, önemli su tasarrufu teknikleri ve pamuk kaynaklarının tam sorumluluğu dahil olmak üzere, müşterilerine yakınlaşmak için sürdürülebilirlik girişimlerini kullandı. Bu arada, Armarium ve Rent the Runway gibi üst düzey moda kiralama şirketleri, perakende tedarik zincirinde farklı aşamalarda giysileri kurtarmak için ustaca sürdürülebilir bir seçenek sunuyor.
Teknoloji fark yaratacak
Bir satıcı olarak, müşterilerin sürdürülebilirlik ve etik açısından neler beklediğini anlamanız gerekecektir. Değerlerine yaklaşarak müşterilerinize daha yakın olun.
Müşteri verilerini daha etkili bir şekilde yönetmeniz, talebi daha doğru tahmin etmeniz ve envanter hareketlerini optimize etmeniz gerekir. Ve yenilikleri entegre etmek ve ölçeklendirmek için kolay bir çözüme ihtiyacınız olacak. Mobil ve bulut tabanlı bir perakende teknolojisi platformu, Talep Tahmini, Envanter ve Depo yönetimi, Tedarik ve Lojistik dahil olmak üzere sürdürülebilirlik hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak diğer araçlarla birlikte gelir. Bu yetenekler, kaynakların sürdürülebilir olmasını sağlamak için ihtiyacınız olan tedarik zincirinin görünürlüğünü ve kontrolünü kazanmanıza ve kullanımı, emisyonları ve israfı azaltmak için kendi operasyonlarınızı optimize etmenize yardımcı olacaktır.
Openbravo hakkında
Openbravo çevik ve yenilikçi perakende ticaret için küresel bir çok kanallı platform sağlayıcısıdır. Openbravo Commerce Cloud, perakendecilere ve restoratörlere çok esnek ve mobil bir platform üzerine inşa edilmiş kapsamlı omnichannel işlevselliği sunan, daha hızlı bir şekilde yenilik yapmalarını ve değişimi daha verimli bir şekilde yönetmelerini sağlayan mobil, bulut tabanlı çok amaçlı bir platformdur. 60'tan fazla ülkedeki müşterileri, 16.000'den fazla arka ofis kullanıcısı ve çözümlerini kullanarak 25.000 satış noktası olan Openbravo, piyasadaki en esnek çok kanallı platformunu sunmaktadır. Openbravo'nun Fransa, Dubai, Hindistan, Meksika ve İspanya'da ofisleri bulunuyor.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, PERAKENDE SEKTÖRÜNDE GİDEREK DİJİTAL DÖNÜŞÜMÜ ARTIRIYOR