Openbravo Üretim ve Servis Provizyonu

Openbravo Uygulama Metodolojisi

Openbravo, orta ve büyük işletmelerin perakende işlemlerini başarıyla yönetmelerine yardımcı olmak amacıyla global bir POS ve perakende yönetim yazılımı sunan bir yazılım çözüm sağlayıcısıdır.

Aynı şekilde, Openbravo da tam bir arka ofis işlevselliği sunuyor.

Ek olarak, Openbravo ayrıca, Openbravo uygulama projeleri için ne büyüklükte olursa olsun kanıtlanmış, anlaşılabilir ve ölçeklenebilir bir kılavuz sunmayı öneren "Openbravo ERP Uygulama çerçevesi" adlı bir uygulama çerçevesi sunmaktadır.

Openbravo, kanal yönelimli bir yazılım satıcısıdır, yani ürünlerini ortakları aracılığıyla da sunar. Openbravo ortaklarının, ilgili “ortaklık anlaşması” kapsamında Openbravo Ortak Programının bir parçası olmaları gerekir.

Bu anlaşma, Openbravo kalite standartlarına ve gereksinimlerine göre taraflar arasındaki işbirliğini ayrıntılı olarak açıklamaktadır.

Özetle, Openbravo veya Openbravo ortaklarının ürün, hizmet veya faaliyetlerini sunma şekli "Openbravo Uygulama Metodolojisi" dir.


Ürün ve hizmetlerin özellikleri

Openbravo Ticaret Paketi

“Openbravo Commerce Suite”, Openbravo’nun Perakende Sektörüne yönelik ticari teklifidir.

Bu süit, bir keresinde Openbravo'nun üzerine kurulmuş bir grup modülden oluşan ve Openbravo tarafından sağlanan perakende işlevselliğini ve Openbravo'yu gerektiği gibi uyarlamak için yeni perakende işlevselliğini genişleten ve yaratan teknolojiyi sunan benzersiz bir mağaza çözümü veya yazar kasa sistemi sunmaktadır.

Openbravo Commerce Suite, perakendecilerin şunları yapmasına yardımcı olacak modern bir ticaret çözümü içerir:

  • Gerçek ürün yönetimi çevikliği elde edin

  • Tedarik zinciri işlemlerini sorunsuz bir şekilde yürütün

  • Perakende kanallarında kesintisiz bir alışveriş deneyimi yaşatın

  • Doğru kurumsal yönetim kontrolü kazanın

  • İş performansında tam görünürlük elde edin

Openbravo Commerce Suite, perakendecilerin bugünün zorlu perakende pazarında başarılı olmalarına yardımcı olmak için gereken esnekliği ve çevikliği sağlamak için standart Openbravo Platform yeteneklerini kullanır.

Daha fazla bilgi için Commerce Suite web sitesi bölümümüzü ziyaret edin.

Openbravo'nun ticaret paketinin yeni bir versiyonunu yayınladığı her zaman, ilgili Sürüm Notu aşağıdaki şekilde yayınlanır:


Openbravo uygulama metodolojisi


Yeni bir müşteri fırsatının açıkça olgun bir statüye ulaştığı her zaman, fırsat kalifikasyonuna ve nihai teklife ilişkin olarak önceden “Hizmetler” ekibi çalışmasına dayanan bir uygulama projesi başlar.


Her projenin başlangıcından beri, Openbravo uygulama metodolojisi takip edilmektedir.

Bu metodoloji, klasik, çevik veya yinelemeli metodoloji bileşenlerinin birleşimini, proje yönetimi için özel bir metodolojiyle birlikte, projenin planlanması, koordinasyonu, takibi ve kontrolü, gerekli risk yönetimi ve değişim yönetimi için gerekli unsurları ve araçları ekler. .


Verilen bileşenlerin her biri destek belgeleri ve araçları içerir ve bir dizi iyi uygulama ile tamamlanır.


Genel Bakış

Openbravo uygulama metodolojisi aşağıda açıklanan aşamaları içerir:


Hazırlık adımında, gerekli insan ve teknik kaynakları ayrıntılı planlamayla atamak amaçlanmaktadır.

  • Bu aşamada, taraflar doğru personel ve proje planlaması konusunda hemfikirdir, bir katılım toplantısı düzenlenir, böylece katılan tüm taraflar uyumlu hale gelir ve ihtiyaç halinde müşteriye ilk eğitim verilir.

Tanım adımı, gerekli olan belirli sistem işlevselliğini ve varsa diğer sistemlerle entegrasyonunu tanımlamayı amaçlar.

  • Bu aşamada, gerektiğinde ilgili "İşlevsel Tasarımlar" ve veri taşıma stratejisi ile birlikte müşteri gereksinimlerinin ayrıntılı bir tanımı oluşturulur. Aynı şekilde, gerekli arayüzler varsa tanımlanmış ve tasarlanmıştır.

Yinelemeli prototipleme adımı, yinelemeli yapılandırma ve bir sistem prototipinin yapılandırılması yoluyla müşteri iş gereksinimlerinin hayata geçirilmesi amaçlanmaktadır.

Bu aşamada bazı aktiviteler gerçekleşir, bunlar:

  • Geliştirme ortamının doğru boyutlandırma ile kurulumu

  • Openbravo Professional Edition geliştirme örneğinin etkinleştirilmesi

  • Müşteri tarafından istenirse ilk yapılandırma ve özelleştirmeler

  • Teknik Tasarım oluşturma

  • Üretim ortamının altyapısının boyutlandırılması

  • Gerekirse arayüzlerin, veri yükleme programlarının ve standart olmayan fonksiyonların geliştirilmesi.

  • Birim testinin tanımı ve yürütülmesi


Son hazırlık aşamasının, eğitim, göç ve belgelendirme gibi daha önceki canlı görevleri gerçekleştirmesi amaçlanmaktadır.

  • Bu aşamada eğer varsa son kullanıcı yükü ve son kullanıcı eğitimi ile bütünleşik bir test yapılır.

Canlı yayında ve Destek adımı, sistem canlı yayına girdikten ve garantinin başlangıcından sonra destek hizmetini ayarlamayı amaçlar.

  • Önceki adım tamamlandığında, Openbravo müşterinin üretim modunda çalışmaya başlayabileceğini düşünür. Bu aşamada uygulama ekibi canlıları desteklemekte ve taraflar arasında imzalanan ilgili "SLA - Servis Seviyesi Anlaşmasına" göre müşteri desteğini ve bakımını garanti etmektedir.

Aşağıdaki resim, hazırlık ekibi, tanım ve yinelemeli prototip aşamaları sırasında uygulama ekibi veya müşteri tarafından yapılması gereken faaliyetlerle ilgili ayrıntılı bilgileri göstermektedir.

Belirli bir düzenlemenin, yazar kasa sisteminin veya işletme odasının düzgün çalışması için gerekli olan özel belgelerin sağlanmasını gerektirdiği ülkeler için, bu belgelerin sağlanması hizmetin bir parçası olacağını belirtmek önemlidir.

Ek olarak, her aşama için müşterinin kabul kriterleri, müşterinin her dönüm noktasını ve teslimi onaylaması ve Go-Live'a "nihai" bir onay vermesi gerektiği şeklinde tanımlanır.

  • "Hazırlık" adımı müşterinin "İş Planını" doğrulamasını gerektirir

  • "Tanım" adımı, müşterinin "İşlevsel Tasarımlar" ı doğrulamasını gerektirir.

  • "İteratif Prototipleme" adımı müşterinin teslim edilen prototipleri doğrulamasını gerektirir.


Implementation MethodologyI.jpg


Aşağıdaki resim, son hazırlık sırasında uygulama ekibi veya müşteri tarafından yapılması gereken faaliyetler ve canlı ve destek aşamalarına ilişkin ayrıntılı bilgileri göstermektedir.


Ek olarak, müşteri kabul kriterleri, daha önce tarif edildiği gibi bu son aşamaların her biri için tanımlanmıştır. Bu durumda, örneğin "Nihai" adımı müşterinin sistemi bir kez onaylamasını gerektirir, bir kez entegre edildiğinde ve performans testi başarılı bir şekilde yapıldığında, nihai veri geçişiyle aynı şekilde yapılır.

Implementation MethodologyII.jpg


Son olarak, gereken her müşteri doğrulamasının, müşteri tarafından Openbravo tarafından sağlanan ilgili belgede imzalanacağını belirtmek önemlidir.

Roller

Uygulama ekibi boyutlandırması, projenin karmaşıklığına ve kapsamına bağlıdır.

Genel olarak, Openbravo ürünlerinin, hizmetlerinin veya faaliyetlerinin sağlanmasında rol oynayan roller şunlardır:

şunlardan sorumlu bir Proje Yöneticisi:

  • Projelerin ilk adımlarının tanımı, proje planlama ve kontrol, proje doğrulama ve tamamlama.

  • proje süreç takibi ve takım koordinasyonu

  • değişim yönetimi

  • Risklerin belirlenmesi, izlenmesi, değerlendirilmesi ve azaltılması

  • Kapsam değişiklik yönetimi

  • ve sorun giderme

Geliştiriciler ekip üyeleri, Teknik Tasarım oluşturma, Birim testi, arayüz geliştirme ve benzeri tüm teknik görevlerden sorumludur.

Fonksiyonel şartnamelerin oluşturulması, entegre test, eğitim vb. İle ilgili tüm görevlerden sorumlu fonksiyonel ekip üyeleri.

Bu metodoloji kapsamında bir Openbravo ortağı tarafından yürütülen projelerde, yetkili ortak personel, Openbravo'nun isteği doğrultusunda sertifikalı ortak kadrosuna tahsis edilecektir. Ek bilgi için Ortak Programı gereksinimlerini ziyaret edin.

Faaliyetler ve belgeler

Openbravo, aşağıdaki resimde gösterildiği gibi, içerilen görevin ve uygulama projesinin her aşamasında beklenen kontrollerin ve sonuçların açık ve ayrıntılı bir tanımına sahiptir:

ImplementationMethodology PhaseI.jpg



Openbravo Üretim ve Servis Provizyonu
Mehmet Demirel September 29, 2019
Share this post
Archive
Sign in to leave a comment
Openbravo ile SAP ECC Entegrasyonu
SAP ECC Entegrasyonu