Call Us: (+90) 212 909 20 30

Openbravo Omni Channel pazarlama konusunda neler sunuyor?

Omnichannel konsepti, Openbravo partnerliğimiz dolayısıyla son iki yıldır takip ettiğimiz bir gündem. Ülkemizde ise gündeme gelmesi Buse Terimli DeFakto Omni ile bugünlerde oldu. Dünyada pazarlama dünyasında son iki yıldır üzerinde çalışılan ve gelecek görülen bir kavramdı. Bu yazımızda kısaca Omnichannel dan bahsedip, Openbravo Retail çözümünün Omnichannel konusunda sunduğu fırsat ve fonksiyonlardan bahsedeceğiz.

Omnichannel nedir?

Omni channel, kısaca tüketicinin değişik platformlarda (mobil, web, sosyal medya, fiziksel dükkan) deneyimlediği tüm satınalma ve ilişkili fonksiyonlarının bütüncül olarak değerlendirilmesini hedefe koyan bir pazarlama yaklaşımıdır. Bu tanım çok sıkıcı geldiyse, en güzeli iki dakikanızı ayırıp Buse Terim'li Defakto Omni reklamını izleyin derim:

https://www.youtube.com/embed/UlEZAJSDDXQ

Omnichannel kavramları

Müşteri Odaklılık: Sosyal medyanın gelişimi müşteriyi odak noktasına koymanın önemini daha da perçinledi. Dolayısıyla kanal bağımsız olarak müşteri deneyimini kusursuz hale getirmek Omnichannel pazarlamanın ana hedefi.

Tutarlılık: Ürün ve pazarlama aktivitelerinin zaman, fiyat vb gibi konularda markaların tutarlı ve sürdürülebilir bir çizgi izlemesi yine ana hedeflerden biri. Ürün yelpazesinin geniş olması, tüketicinin erişimi, kampanyaların organizasyonu, fiyat tutarlılığı çok önemli. Aradığı ürünü, markanın yurtdışı web sitesinden çapraz kontrol eden müşterilerle karşı karşıyayız!

Bütüncül Ticaret: Sadece satış değil, satış sonrası, iade, değişim, stok şeffaflığı, fiziksel erişim gibi tüm alan ve imkanların bütün olarak değerlendirilmesi ve yönetilmesini ifade eder.

Organizasyonel Dönüşüm: Omnichannel'ı sadece teknolojik bir yaklaşım olarak görmek yanlış olur. Kurum kültürü ve yapılanmasını da kapsayan bir yaklaşım olmadan yeni ticaretin meyvelerini toplamayı düşlemek hayal olacaktır.

Fiziksel Dükkanların Önemi: Omnichannel her ne kadar fiziksel dükkanların öneminin azalacağı gibi bir intiba bıraksa da gerçek bunun tam tersi! Araştırmalar müşterilerin dükkanlardaki deneyime büyük önem verdiğini kanıtlıyor. Yapılması gereken dükkanların da omnichannel yaklaşımı ile revizyonu. Örneğin, bazı dükkanları showroom mantığında düzenlemek, dükkanlarda online kanalları da paralel kullanıma sokmak, personeli yeni özellikler hakkında bilinçlendirmek gibi bir takım dönüşümler yapmak.

Openbravo Neler Sunuyor?

Öncelikle şunu belirtelim ki, Omnichannel konseptinin dünyada gündeme geldiği 2014 yılından bu yana Openbravo iki alanda omnichannel konusunu birinci hedef yaparak çalışıyor. İlk olarak, Omnichannel konusunda bir know-how üretiyor. Danışman kuruluşlar ile çalışıyor, stratejiler belirliyor, ölçümler yapıyor, yayınlar üretiyor. İkinci olarak da Openbravo Retail ürününü omnichannel fonksiyonları ile donatıyor.

 

Teknolojik yaklaşımla Omnichannel desteği nasıl bir altyapı gerektirir: 

Öncelikle platform bağımsız olarak çalışabilen bir sistem. Openbravo teknolojik altyapısı sayesinde platform bağımsızdır. Laptop, desktop, mobil, ve tablet cihazlarında ek bir yazılıma ihtiyaç duymaksızın çalışabilmektedir. 

Openbravo Omnichannel yaklaşımı perspektifinde BI (Business Intellgence - İş Zekası) yazılımını bünyesine katmış ve sunmaktadır.

Openbravo Retail, temel olarak Openbravo ERP backoffice ve Openbravo POS (Point of Sales) mobil yazılımından oluşmaktadır. Yazılım, müşteriye ürün ayırma, sipariş ve iade işlemleri, başka mağaza stoklarını görüntüleme ve rezerve etme, kupon desteği gibi birçok omnichannel fonksiyonu barındırmaktadır. 

Openbravo'nun gerek fonksiyonalite, gerekse retail ve omnichannel konusundaki yayın ve haberlerini retail blogundan takip edebilirsiniz: http://www.openbravo.com/blog/category/trends/retail/

Selensoft olarak Omnichannel konseptinin Türkiye'de gündeme gelmesinden büyük memnuniyet duyuyoruz. İlgi duyan firmalara ürünümüzle ilgili detaylı bilgi vermekte ve sunumlar yapmaktayız.